Prvotní myšlenkou webu Děti a média při jeho vzniku bylo informovat veřejnost o rizicích audiovizuálních obsahů a ochraně před nimi. Web od svého prvopočátku poskytuje informace o sankcích, které udělovala a uděluje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání provozovatelům vysílání či jiným poskytovatelům audiovizuálních mediálních služeb v případech, kdy dětem zpřístupní v nevhodný čas pořad či jiný audiovizuální mediální prvek, který má potenciál narušit psychický, fyzický či mravní vývoj.
Jak ale bylo na webu opakovaně zdůrazňováno, státní regulace vždy bude jen dílčím prvkem ochrany. Primárně tato role leží na rodině a pochopitelně i na škole. O to víc je s podivem, když právě ve školním prostředí je dítě konfrontováno s audiovizuálním obsahem, který je pro jeho zdravý vývoj potenciálně nebezpečný.
Portál Líný učitel, který se věnuje zkvalitňování učitelské profese a obecně vzdělávání v České republice, mimo jiné také odhaluje nedostatky v českém školství a zveřejňuje případy chybné praxe, na jeden takový na ostravské základní škole upozornil před nedávnem. Podle Líného učitele měla paní učitelka pustit žákům 3. třídy horor Třída smrti. Jde o sedmiminutový animovaný příběh, který distributor představuje následovně: „Základní škola Rybnická má novou senzaci! Ve třídě učitelky Zimové každý rok zemře jeden žák. Je to morbidní shoda okolností nebo jsou žáci ve třídě opravdu prokletí? A pokud ano, jsou prokletí nějakou nadpřirozenou mocí nebo jen lidskou krutostí?“
Dle informací, které zveřejnil Líný učitel, byla tato zkušenost pro žáčky velmi nepříjemným zážitkem, přičemž někteří prý měli skončit i v péči psychologa, jiní mají trpět nočními můrami a úzkostí.
Škola postup učitelky hájí tím, že film je zaměřen proti šikaně. Pedagog Robert Čapek z Líného učitele tomu ale oponuje: „To je ovšem naprostý nesmysl. Funguje proti šikaně stejně tak, jako film Drákula podporuje dárcovství krve. Totální ztráta soudnosti. Film je pro osmileté děti traumatizující, pro jakékoliv jiné účely, než je vystrašit, je nevhodný.”
V daném kontextu je třeba zdůraznit, že ochrana dětí před nevhodnými audiovizuálními obsahy není samoúčelná. Rizikové prvky skutečně mohou mít negativní dopady na zdravý psychický, fyzický či mravní vývoj dětí. Při posuzování toho, zda film nebo jiný obsah je určen dětem konkrétního věku nelze hodnotit pouze na základě tématu filmu, ale zejména podle formy zpracování a explicitnosti potenciálně ohrožujících obsahů.