Letos se uskutečnil již čtvrtý ročník Týdnů mediálního vzdělávání, jako tradičně koordinovaný a pořádaný programem Jeden svět na školách, který působí v rámci společnosti Člověk v tísni.
Týden mediální gramotnosti (National Media Education Week) jako kampaň, jejímž cílem je podpora mediálního vzdělávání, vznikl před 14 lety v Kanadě, odkud se rozšířil do USA a posléze i do Evropy.
V ČR Týdny mediálního vzdělávání probíhají vždy na přelomu května a června na základních a středních školách a v jejich rámci se konají filmové projekce, semináře, setkání s mediálními odborníky a novináři.
Letošní ročník se s ohledem na mimořádné události související s pandemií uskutečnil po zkrácenou dobu, od 4. května do 29. května 2020, a kvůli uzavření škol se přesunul ze školních tříd na internet. Jeho konání umožnila finanční podpora nadace Google.org.
Mottem letošních Týdnů mediálního vzdělávání bylo „Mediální gramotnost se vyplatí“. Školy, které se do akce zapojily, obdržely od pořadatelů zdarma řadu atraktivních vzdělávacích pramenů, jenž mohou využívat ve výuce. Konaly se online debaty, k dispozici byly e-cvičebnice, spoty, audiovizuální lekce. Poprvé byl pro zájemce připraven výukový materiál určený i pro děti z 1. stupně základních škol. Francouzský animovaný seriál V digitálním světě jednoduchou a pro malé děti srozumitelnou formou představil svět vyhledávačů, rizika kyberšikany, zásad bezpečného pohybu v online prostředí a podobně.
Starší žáci základních škol a středoškoláci si mohli posílit mediální gramotnost a kritické myšlení zhlédnutím seriálu Hledá se novinář. Zájemci, kteří uvažují o profesi novináře, si vyzkoušeli své znalosti a dovednosti v navazující soutěži.
Podrobné informace k Týdnům mediálního vzdělávání lze získat zde: www.jsns.cz.
- ZPĚT -