2. 6. 2021

Pořad LIKE HOUSE ve vysílání televize PRIMA

Od 19. dubna 2021 nabízí televizní program Prima ve svém vysílání novou reality show LIKE HOUSE. Jde o vlastní projekt této televizní stanice, v jehož rámci se sešlo sedm populárních  influencerů v jedné vile, kde jsou sledováni kamerami jak při běžných každodenních činnostech, tak při plnění různých úkolů a výzev. Účastníci reality show bojují o přízeň televizních diváků, kteří hlasováním rozhodnou o vítězi. Influencer s nejvyšším počtem hlasů získá výhru ve výši půl milionu korun.

Takřka od prvních dnů, kdy se začal pořad vysílat, se stal předmětem diváckých stížností adresovaných Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Divákům na pořadu vadila řada věcí, zpravidla v souvislosti s možným negativním vlivem na dětské diváky, kteří pořad hojně sledují. Pořadem tak byli pohoršeni zejména rodiče.

Na základě skupiny stížností, které poukazovaly na konzumaci alkoholu v pořadu v kontextech, které mohou být pro děti nevhodné, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodla upozornit provozovatele na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., jehož se dopustil odvysíláním vydání pořadu LIKE HOUSE dne 20. dubna 2021 od 17:15 hodin a 30. dubna 2021 od 17:15 hodin na programu Prima. Pořady, dle názoru Rady, byly způsobilé ohrozit zejména mravní vývoj dětí a mladistvých.

Rada shledala jako problematické z hlediska ochrany dětského diváka pasáže pořadu, které zachycují večírek ve vile a rovněž oslavu narozenin jednoho ze soutěžících. V rámci těchto sekvencí účastníci v hojné míře konzumují alkohol, vystupují v podnapilém stavu a hrají hry se sexuálním podtextem.

V prostřizích účastníci kladně hodnotí průběh večírku, jelikož jim, dle jejich slov, umožnil se dobře poznat, z čehož vlastně vyplývá, že alkohol, který byl nedílnou součástí večírku, měl pozitivní vliv na sociální interakci.

Ve vydání z 30. dubna, v němž je zařazena pasáž věnovaná oslavě narozenin jednoho z účastníků, oslavenec plánuje vypít tolik panáků, kolik slaví let. Tedy dvacet. Jeho následná značná opilost je jiným z účastníků hodnocena tak, že si oslavu jak se patří užil.

Zobrazované chování účastníků pořadu může mít negativní dopad na nezletilé diváky, konkrétně z hlediska vnímání konzumace alkoholu. Očividně nestřídmá konzumace alkoholických nápojů je prezentována nejen jako součást, ale do značné míry jako podmínka dobré zábavy. Nepřímo je i naznačováno, že alkohol je prostředkem navázání vztahů. Hrozí tak nebezpečí nápodoby ze strany nezletilých diváků, kteří zobrazované vystupování influencerů, tedy osobností známých na sociálních sítích nebo jiných sociálních médiích, mohou považovat za jakýsi vzor chování hodný následování v zájmu svého sociálního statusu, poznání druhých či pouze dobré zábavy.

 

 

- ZPĚT -
predchozí
28. 3. 2024

Chat #KareMe nabízí krizovou intervenci

  Skutečnost, že mezi dětmi a dospívajícími je vysoké procento těch, kteří trpí různými formami psychických potíží, je všeobecně známá. O tristním stavu patrně nejvíce vypovídá fakt, že za čtvrtinou úmrtí mladých lidí ve věku 15–24 let stojí sebevražda.
12. 3. 2024

Číst knížky je cool

Jakkoli web Děti a média klade opakovaně důraz na nezbytnost mediální gramotnosti a v současnosti pak speciálně gramotnosti digitální a informační, žádné z těchto gramotností by nebylo dosaženo bez té zcela základní – gramotnosti čtenářské.
8. 3. 2024

Verifee – nová zbraň proti dezinformacím

Na webu Děti a média čtenáře pravidelně seznamujeme s výsledky studií, které se zabývají úrovní mediální gramotnosti různých věkových skupin naší populace. Bohužel mnoho výzkumů prokazuje, že v České republice ve znalostech a dovednostech, které jsou pro mediální gramotnost klíčové, značně…
1. 3. 2024

Březen – měsíc čtenářů

  Březen je tradičně měsícem zasvěceným četbě. Na Březen – měsíc knihy, jak se v Československu slavíval od roku 1955, navázala od roku 2009 nová tradice – Březen – měsíc čtenářů.
28. 2. 2024

Kriminálka Anděl s ohrožujícími prvky

Čtenáře webu Děti a média informujeme vždy, když Rada pro rozhlasové a televizní vysílání přistoupí k sankčním krokům v souvislosti s odvysílanými obsahy, které mohou mít negativní vliv na dětské diváky.
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media