4. 10. 2021

Nová pravidla Google chrání dětské uživatele

Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.

Nově přijaté zásady Google se týkají cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů. V prvním období budou pravidla závazná v rámci Evropy, později by měla být zavedena celosvětově. Hlavním smyslem opatření je, aby děti a mladiství byli co nejméně v kontaktu s reklamou na alkohol, hazard a tabákové produkty.

Toto omezení se ovšem v některých případech může dotknout i osob, které už dosáhly plnoletosti, ale které algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé. Takové osoby budou muset prokazovat svůj věk doložením osobního dokladu.

Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.

Iniciativa Google je podstatným krokem k ochraně dětských uživatelů v online prostředí. Svědčí o skutečnosti, že si Google coby globální hráč s obrovským společenským vlivem uvědomuje svou odpovědnost a zájem nejmladší generace uživatelů mu není lhostejný.

 


Zdroj: AKA

 

 

- ZPĚT -
predchozí
4. 11. 2025

Chcete se naučit pracovat s AI?

  Někteří z nás mohou mít pocit, že AI neboli umělá inteligence začíná dusivě zahlcovat veřejný prostor a diskurz, a že toto téma je už obtěžující. A asi budou mít do značné míry pravdu. AI je v posledních měsících skutečně tématem, které je nastolováno v nejrozmanitějších kontextech a…
29. 10. 2025

Ochrana dětí ve Francii II: zákaz vystavení dětí mladších 3 let obrazovkám v zařízeních péče o děti ve Francii

  Četné studie a zprávy varují před riziky raného vystavení dětí obrazovkám: poruchy spánku, problémy se zrakem, narušený kognitivní a emocionální vývoj, zhoršené sociální interakce atd. To platí zejména pro prvních 1 000 dní dítěte, což je klíčové období pro jeho vývoj.
12. 10. 2025

Chráním své dítě – francouzská informační a podpůrná platforma pro digitální rodičovství

Ve Francii vznikla inspirativní platforma nabízející informace a podporu rodičům v oblasti zodpovědného používání obrazovek dětmi. Na základě poznatků odborníků jsou široké veřejnosti poskytovány informace spojené s možnými škodlivými účinky nadměrné expozice obrazovkám v širším slova smyslu.
2. 10. 2025

V říjnu probíhá tradiční Týden knihoven

  Od 6. do 12. října 2025 proběhne v knihovnách po celé České republice Týden knihoven. Akce, která je největším festivalem knihovnických služeb u nás. Letošní ročník se uskuteční pod mottem Jsme tu s vámi naživo i online a přinese nepřeberné množství akcí a událostí.
29. 9. 2025

Už to prostě vypni! aneb nová příručka (nejen) pro rodiče

  Jak naši pravidelní čtenáři již dávno dobře vědí, knihami týkajícími se médií se na webu Děti a média zabýváme celkem často. Nejinak tomu bude i nyní: tentokrát bychom rádi představili titul Už to vypni! Jak zvládnout digitální svět dětí od české autorky Radky Kůřilové. Knihu vydalo…
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media