4. 10. 2021

Nová pravidla Google chrání dětské uživatele

Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.

Nově přijaté zásady Google se týkají cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů. V prvním období budou pravidla závazná v rámci Evropy, později by měla být zavedena celosvětově. Hlavním smyslem opatření je, aby děti a mladiství byli co nejméně v kontaktu s reklamou na alkohol, hazard a tabákové produkty.

Toto omezení se ovšem v některých případech může dotknout i osob, které už dosáhly plnoletosti, ale které algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé. Takové osoby budou muset prokazovat svůj věk doložením osobního dokladu.

Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.

Iniciativa Google je podstatným krokem k ochraně dětských uživatelů v online prostředí. Svědčí o skutečnosti, že si Google coby globální hráč s obrovským společenským vlivem uvědomuje svou odpovědnost a zájem nejmladší generace uživatelů mu není lhostejný.

 


Zdroj: AKA

 

 

- ZPĚT -
predchozí
20. 10. 2021

Nebezpečí doomscrollingu

Stalo se Vám někdy, že jste usínali s podivně svíravým pocitem ze zla kolem vás poté, co jste si na sociálních sítích, internetových diskuzích či zpravodajství přečetli negativní zprávy? A přes úzkost a stres jste pokračovali ve vyhledávání dalších podobných negativních zpráv? Pak jste patrně padli…
13. 10. 2021

Seminář NEJTEMNĚJŠÍ TVÁŘ MEDIÁLNÍ NEGRAMOTNOSTI

S potěšením můžeme čtenáře webu Děti a média informovat, že v letošním roce se Festival Oty Hofmana (53. ročník) v Ostrově v Karlovarském kraji uskutečnil v tradiční podobě, byť o měsíc dříve než je zvykem. Loňský ročník 2020 z důvodu probíhající pandemie onemocnění covid-19 proběhl v nouzovém…
4. 10. 2021

Nová pravidla Google chrání dětské uživatele

Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.
27. 9. 2021

Rizika internetových výzev

O rizicích tzv. challenge, které se šíří sociálními médii a jejichž smyslem je přesvědčit co nejvíce lidí, aby podstoupili zkoušku odvahy v nějaké bláznivé či dokonce značně nebezpečné disciplíně, už jsme na webu Děti a média v minulosti několikrát informovali.
14. 9. 2021

Studenti si vyzkoušejí volby

Již v minulosti jsme na webu Děti a média opakovaně věnovali pozornost aktivitám organizace JSNS (dříve Jeden svět na školách), která je jedním ze vzdělávacích programů organizace Člověk v tísni.
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media