4. 10. 2021

Nová pravidla Google chrání dětské uživatele

Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.

Nově přijaté zásady Google se týkají cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů. V prvním období budou pravidla závazná v rámci Evropy, později by měla být zavedena celosvětově. Hlavním smyslem opatření je, aby děti a mladiství byli co nejméně v kontaktu s reklamou na alkohol, hazard a tabákové produkty.

Toto omezení se ovšem v některých případech může dotknout i osob, které už dosáhly plnoletosti, ale které algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé. Takové osoby budou muset prokazovat svůj věk doložením osobního dokladu.

Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.

Iniciativa Google je podstatným krokem k ochraně dětských uživatelů v online prostředí. Svědčí o skutečnosti, že si Google coby globální hráč s obrovským společenským vlivem uvědomuje svou odpovědnost a zájem nejmladší generace uživatelů mu není lhostejný.

 


Zdroj: AKA

 

 

- ZPĚT -
predchozí
22. 4. 2024

TV NOVA přichází s projektem ke zvyšování mediální gramotnosti

V minulých dnech TV NOVA představila svůj edukativní projekt nazvaný Kyber tabu, průvodce vesmírem online informací, který si klade za cíl přispět k mediální výchově v ČR, a to zejména v oblasti online médií a dezinformací. Autorkou námětu je novinářka a mediální expertka Libuše Šmuclerová.
19. 4. 2024

„Festival Jeden svět 2024 – dokumentární film O karavaně a psech aneb konec nezávislých médií v Rusku“

  Jak čtenáři webu Děti a média již dávno vědí, na zdejších stránkách čas od času informujeme o zajímavých dokumentárních filmech, zabývajících se novými medii a různými fenomény s nimi souvisejícími. Obvyklým zdrojem takových snímků pro nás bývá mezinárodní festival dokumentárních filmů Jeden svět…
15. 4. 2024

Sladká výzva – hořký konec

Touha po sladkém patří k dětské přirozenosti. Co se však může stát, když se chuť na sladké násobí touhou po slávě? Snaha získat co nejvíce lajků a pozornosti na sociálních sítích bývá doprovázena mnohými výzvami neboli „challenge“, přičemž ty potravinové patří k nejčastějším.
10. 4. 2024

NOVÉ NEBEZPEČNÉ PODOBY FALEŠNÝCH (DEEP FAKE) VIDEÍ aneb Báječný nový svět

  Je tomu už nějaký čas, co jsme se zde, na stránkách webu Děti a média, věnovali v té době poměrně novému a ne až tak známému fenoménu DEEP FAKE, tedy zjednodušeně řečeno falešným videomontážím, vytvářeným pomocí nástrojů umělé inteligence.
3. 4. 2024

Dubnové pozvánky Městské knihovny

  Tradiční pozvánku na akce Městské knihovny v Praze musíme uvést informací, že v dubnu se Městská knihovna zaměřila zejména na výtvarné umění a architekturu. Připravila k těmto tématům celou řadu přednášek.
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media