4. 10. 2021
Nová pravidla Google chrání dětské uživatele
Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.
Nově přijaté zásady Google se týkají cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů. V prvním období budou pravidla závazná v rámci Evropy, později by měla být zavedena celosvětově. Hlavním smyslem opatření je, aby děti a mladiství byli co nejméně v kontaktu s reklamou na alkohol, hazard a tabákové produkty.
Toto omezení se ovšem v některých případech může dotknout i osob, které už dosáhly plnoletosti, ale které algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé. Takové osoby budou muset prokazovat svůj věk doložením osobního dokladu.
Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.
Iniciativa Google je podstatným krokem k ochraně dětských uživatelů v online prostředí. Svědčí o skutečnosti, že si Google coby globální hráč s obrovským společenským vlivem uvědomuje svou odpovědnost a zájem nejmladší generace uživatelů mu není lhostejný.
Zdroj: AKA
- ZPĚT -
22. 4. 2024
TV NOVA přichází s projektem ke zvyšování mediální gramotnosti
V minulých dnech TV NOVA představila svůj edukativní projekt nazvaný Kyber tabu, průvodce vesmírem online informací, který si klade za cíl přispět k mediální výchově v ČR, a to zejména v oblasti online médií a dezinformací. Autorkou námětu je novinářka a mediální expertka Libuše Šmuclerová.
19. 4. 2024
„Festival Jeden svět 2024 – dokumentární film O karavaně a psech aneb konec nezávislých médií v Rusku“
Jak čtenáři webu Děti a média již dávno vědí, na zdejších stránkách čas od času informujeme o zajímavých dokumentárních filmech, zabývajících se novými medii a různými fenomény s nimi souvisejícími. Obvyklým zdrojem takových snímků pro nás bývá mezinárodní festival dokumentárních filmů Jeden svět…
15. 4. 2024
Sladká výzva – hořký konec
Touha po sladkém patří k dětské přirozenosti. Co se však může stát, když se chuť na sladké násobí touhou po slávě? Snaha získat co nejvíce lajků a pozornosti na sociálních sítích bývá doprovázena mnohými výzvami neboli „challenge“, přičemž ty potravinové patří k nejčastějším.
10. 4. 2024
NOVÉ NEBEZPEČNÉ PODOBY FALEŠNÝCH (DEEP FAKE) VIDEÍ aneb Báječný nový svět
Je tomu už nějaký čas, co jsme se zde, na stránkách webu Děti a média, věnovali v té době poměrně novému a ne až tak známému fenoménu DEEP FAKE, tedy zjednodušeně řečeno falešným videomontážím, vytvářeným pomocí nástrojů umělé inteligence.
3. 4. 2024
Dubnové pozvánky Městské knihovny
Tradiční pozvánku na akce Městské knihovny v Praze musíme uvést informací, že v dubnu se Městská knihovna zaměřila zejména na výtvarné umění a architekturu. Připravila k těmto tématům celou řadu přednášek.