Společnost Google přijala nové opatření v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti. Od 2. září 2021 užívá Google nástroje, které omezí možnosti, jak cílit online reklamu na děti a mladistvé.
Nově přijaté zásady Google se týkají cílení reklam na základě věku, pohlaví a zájmů. V prvním období budou pravidla závazná v rámci Evropy, později by měla být zavedena celosvětově. Hlavním smyslem opatření je, aby děti a mladiství byli co nejméně v kontaktu s reklamou na alkohol, hazard a tabákové produkty.
Toto omezení se ovšem v některých případech může dotknout i osob, které už dosáhly plnoletosti, ale které algoritmus omylem vyhodnotí jako mladistvé. Takové osoby budou muset prokazovat svůj věk doložením osobního dokladu.
Mladiství by měli rovněž mít možnost požádat o odstranění svých fotografií ve vyhledávání přes Google. Obecně by pak mladiství po každém přihlášení k účtu měli mít možnost bezpečného vyhledávání v podobě nového výchozího nastavení. Vše by pak mělo být transparentní a všechny aplikace, které jsou zařazené do tzv. Google rodiny, by měly poskytovat informace o tom, jakým způsobem využívají jejich data. Dále si pak například na kanále YouTube budou moci nastavit speciální režim ochrany soukromí.
Iniciativa Google je podstatným krokem k ochraně dětských uživatelů v online prostředí. Svědčí o skutečnosti, že si Google coby globální hráč s obrovským společenským vlivem uvědomuje svou odpovědnost a zájem nejmladší generace uživatelů mu není lhostejný.
Zdroj: AKA