21. 8. 2017
Přednáška Regulace, nebo cenzura? na Letní filmové škole
Do letošního ročníku Letní filmové školy byla zařazena přednáška Vilmy Huškové a Jiřího Hadaše Regulace, nebo cenzura?, která proběhla 31. 7. 2017 v Klubu kultury v Uherském Hradišti. Jejím cílem bylo seznámit zejména mladé účastníky LFŠ s principy cenzury a regulace v audiovizi a s rozdíly mezi oběma termíny.
Jiří Hadaš poskytl historický exkurz do doby před rokem 1989 a vysvětlil, jaké orgány a jakým způsobem uplatňovaly v minulosti cenzurní zásahy při tvorbě filmů, tiskovin, divadelních představení a televizního a rozhlasového obsahu. Seznámil posluchače s jednotlivými typy cenzury a formami jejího uplatnění. Příspěvek shrnul vývoj cenzury u nás i celosvětově a podrobně se zaměřil na období Protektorátu a rovněž dobu komunistického režimu.
Vilma Hušková se věnovala zákonné regulaci rozhlasového a televizního vysílání po roce 1989. Přiblížila úlohu orgánu, jakým je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, a uvedla posluchače do souvislostí regulace audiovizuálního obsahu nejen v ČR ale i v Evropské unii. Vysvětlila, co je podstatou duálního systému vysílání, jakým způsobem získávají soukromé společnosti licence opravňující k vysílání a jaký smysl má veřejnoprávní vysílání. Seznámila přítomné s povinnostmi provozovatelů vysílání a zmínila, jakých přestupků se provozovatelé nejčastěji dopouštějí. Příspěvek byl ilustrativně doplněn konkrétními ukázkami audiovizuálních obsahů, které byly předmětem sankce ze strany RRTV.
21. 8. 2017
Přednáška Regulace, nebo cenzura? na Letní filmové škole
Do letošního ročníku Letní filmové školy byla zařazena přednáška Vilmy Huškové a Jiřího Hadaše Regulace, nebo cenzura?, která proběhla 31. 7. 2017 v Klubu kultury v Uherském Hradišti. Jejím cílem bylo seznámit zejména mladé účastníky LFŠ s principy cenzury a regulace v audiovizi a s rozdíly mezi…
28. 6. 2017
Násilné videohry by nemusely být pro hráče deformující, tvrdí nová studie
Hraní násilných videoher bylo často spojováno s nárůstem agresivního chování. Za ústřední mechanismus byl považován proces ztráty emoční citlivosti, zapříčiněný dlouhotrvajícím, opakovaným hraním počítačových her, v nichž dominoval prvek násilí.
21. 6. 2017
Závěry Národního konventu EU na téma Mediální gramotnost v kontextu občanského vzdělávání
V dubnu letošního roku se uskutečnil kulatý stůl Národního konventu o EU na téma Mediální gramotnost v kontextu občanského vzdělávání za účasti zástupců ministerstev, senátu, parlamentu, Evropského parlamentu, profesních sdružení, univerzit, neziskových organizací a dalších. Odbornou záštitu nad…
19. 6. 2017
Druhý ročník konference Média dětem, média s dětmi
Dne 1. června 2017 se uskutečnil druhý ročník konference Média dětem, média s dětmi, který v rámci zlínského filmového festivalu pořádá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Konference se tentokrát zaměřila na problematiku zpřístupňování audiovizuálního obsahu dětem se zrakovým a sluchovým…
18. 5. 2017
Ofcom zkoumal urážlivost a vulgárnost vyjadřování v médiích
Pravidelní čtenáři webu Děti a média vědí, že v České republice zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zakazuje, aby mezi 6. a 22. hodinou byly do programů zařazovány pořady a reklamy, které obsahují vulgarismy a nadávky. Na plnění této zákonné povinnosti dohlíží…