25. 8. 2016

Clavin a Arginmax napříště až po 22. hodině

Již 7. září 2016 vstoupí v účinnost novela zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, která zakotví povinnost, aby provozovatelé vysílání obchodní sdělení, týkající se humánních léčivých přípravků nebo doplňků stravy na podporu sexuální výkonnosti, nezařazovali do vysílání mezi 6. a 22. hodinou, tedy v době, kdy je u televizních obrazovek předpokládána přítomnost dětí.

Novelou zákonodárci vyslyšeli diváckou a zejména pak rodičovskou veřejnost, která dlouhodobě poukazovala na to, že se jí nelíbí, aby reklamu na produkty typu Clavin či Arginmax sledovaly děti.

Dosud vysílání obchodních sdělení propagujících prostředky na podporu erekce bylo postižitelné pouze v případě, pokud takové obchodní sdělení zahrnovalo obsahy, které přímo ohrožovaly psychický, fyzický či mravní vývoj dětí a mladistvých. Takové obsahy však Radou pro rozhlasové a televizní vysílání v obchodních sděleních nikdy zjištěny nebyly. Přesto byly reklamy na Clavin a Arginmax předmětem řady stížností. Rodičům vadil už fakt, že se v nich hovořilo o sexuální výkonnosti a erekci a že obsahovaly narážky a dvojsmysly, týkající se sexuálního života. Mnozí rodiče vnímali jako značně zneklidňující, pokud jejich děti požadovaly vysvětlení některých termínů a souvislostí naznačovaných v reklamě.

Zákonodárci tak přistoupili ke změně zákona a zakázali, aby se nadále podobná obchodní sdělení vyskytovala ve vysílání v denním vysílacím čase, a to bez ohledu na to, jakou formou budou prostředky na podporu sexuální výkonnosti propagovány.

 

predchozí
25. 8. 2016

Clavin a Arginmax napříště až po 22. hodině

Již 7. září 2016 vstoupí v účinnost novela zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, která zakotví povinnost, aby provozovatelé vysílání obchodní sdělení, týkající se humánních léčivých přípravků nebo doplňků stravy na podporu sexuální výkonnosti, nezařazovali do…
19. 8. 2016

Projekt filmové výchovy CinEd

Mezinárodní program filmové výchovy CinEd si klade za cíl zpřístupnit evropské filmy mladým divákům ve věku 6–19 let. Partnerem projektu je Asociace českých filmových klubů, která koordinuje tento program v České republice a zprostředkovává jej všem zájemcům.
11. 8. 2016

Film Mortal Instruments: Město z kostí byl zařazen do nevhodného vysílacího času

Na programu Nova Cinema byl 15. května 2016 od 11.20 hodin odvysílán film Mortal Instruments: Město z kostí. Na odvysílání filmu v dopoledních hodinách Radu pro rozhlasové a televizní vysílání upozornil rodič, který byl svědkem toho, jak zděšeně jeho dítě na některé scény filmu reagovalo. Na…
4. 8. 2016

Negativní vliv online marketingu na děti

V nedávné době byla zveřejněna Studie o dopadu marketingu prostřednictvím sociálních médií, online her a mobilních aplikací na chování dětí. Studie zpracovaná z podnětu Evropského parlamentu podrobně zkoumala dopady klamavé a agresivní reklamy na děti. Výzkum zjišťoval, jakým problémům děti čelí…
20. 7. 2016

Upoutávka na film Prci, prci, prcičky nebyla vhodná pro děti

Provozovatel programu Prima COOL byl Radou pro rozhlasové a televizní vysílání upozorněn na porušení zákonného ustanovení, které ukládá povinnost provozovatelů nezařazovat v době od 6.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí…
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media