1. 12. 2015

Reklama na Blesk sankcionována

Před více než rokem byli čtenáři webu Děti a média informováni, že Rada upozornila provozovatele programu NOVA, že se dopustil ohrožení dětských diváků tím, že odvysílal reklamu na Blesk magazín, obsahující příručku 12 poloh pro nejlepší orgasmus.  Reklama obsahovala záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních polohách, což mohlo u nezralých dětských diváků vzbudit předčasný zájem o lidskou sexualitu a mohlo je navést k zakoupení Blesk magazínu s uvedeným, pro děti zcela nevhodným, obsahem.

Přibližně o rok později odvysílal stejný provozovatel na totožném programu jinou reklamu na Blesk, resp. na Blesk magazín, s podtitulem Kámasútra podle 50 odstínů, přičemž reklama opět obsahovala záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních polohách.

Rada proto zahájila s provozovatelem správní řízení pro možné porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., tedy pro možné ohrožení fyzického, psychického či mravního vývoje dětí a mladistvých. Toto správní řízení bylo ukončeno vydáním rozhodnutí o uložení pokuty ve výši 50 000 Kč.

Rozhodnutí Rady konkrétně uvádělo: „Problém z hlediska zákona představuje obchodní sdělení jako celek - střídající se fotografie nahého páru při sexu ve spojení s komentářem „Pozor! Už zítra v Blesk magazínu! Zdarma speciální příloha Blesku! Sex podle Padesáti odstínů šedi druhý díl! Dopřejte si příval rozkoše a vášně! Inspirujte se erotickým hitem a dopřejte si sex jako v bestselleru!“ Přestože citlivé partie těla souložících párů jsou překryty hvězdičkami (v případě prsou ženy velmi minimalistickými), nic to nemění na faktu, že divák sleduje fotografie souložících dvojic v různých polohách. Fotografie mají erotický charakter a mohou tak vzbudit u dětských diváků předčasný zájem o sexualitu. Navíc komentář směřuje ke vzbuzení zájmu o zakoupení Blesk magazínu, který obsahuje dané snímky, což ještě umocňují titulky „ZDARMA“. Reklama tak může inspirovat děti k zakoupení této tiskoviny, jejíž vliv na dětský, zejména morální, vývoj může být ještě více ohrožující.“

Provozovatel pokutu uhradil, aniž by se proti rozhodnutí bránil soudní cestou.

 

predchozí
1. 12. 2015

Reklama na Blesk sankcionována

Před více než rokem byli čtenáři webu Děti a média informováni, že Rada upozornila provozovatele programu NOVA, že se dopustil ohrožení dětských diváků tím, že odvysílal reklamu na Blesk magazín, obsahující příručku 12 poloh pro nejlepší orgasmus.  Reklama obsahovala záběry na fotografie dvojic…
20. 11. 2015

Problematické vysílání programu JOJ Cinema

Na prvním říjnovém zasedání 2015 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání projednávala analýzu vysílání nového televizního programu JOJ Cinema. Analýza záznamu ze dne 12. srpna 2015 odhalila velmi překvapivá zjištění z hlediska ochrany dětského diváka. V denním vysílacím čase provozovatel zařadil…
9. 11. 2015

Dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana v Ostrově – 47. ročník

Ve dnech 11.–15. října 2014 proběhl v Ostrově nad Ohří další ročník Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana. Hlavním tématem festivalu bylo „Kouzla a čáry“. Jednalo se již o 47. ročník.
6. 11. 2015

Čtvrtá epizoda ze seriálu Expozitura ohrožuje dětské diváky

V srpnu 2015 Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil pokutu ve výši 300 000 Kč, která byla Radou pro rozhlasové a televizní vysílání udělena provozovateli CET 21 spol. s r.o. za odvysílání čtvrté epizody seriálu Expozitura, původního kriminálního seriálu televize NOVA, v září 2011, která…
27. 10. 2015

Seminář Mediální výchova 2015 se vydařil

Seminář Mediální výchova v roce 2015 se uskutečnil v rámci 47. Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana v Ostrově dne 14. října 2015 od 10.00 do 15.00 hodin v kinokavárně Domu kultury Ostrov.
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media