26. 10. 2015

Studie Děti, mládež a reklama

Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace zpracovala na základě zadání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání studii nazvanou Děti, mládež a reklama.

Studie se zaměřuje na iniciativy, jejichž smyslem je chránit dětského spotřebitele před vlivem obchodních sdělení, a to jak obecně před persvazivními technikami reklamy jako takové, tak zejména před dopady reklamy na konkrétní, problematické produkty.

Studie je členěna do šesti kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s iniciativou EU Pledge, jejímž prostřednictvím přední potravinářské společnosti zareagovaly na výzvy Evropské unie, aby komerční komunikace tohoto výrobního sektoru zvolila strategie, které rodičům umožní, aby efektivně ovlivňovali otázku vhodné diety a stravovacích návyků svých dětí. V rámci EU Pledge se sdružily, mimo jiné, Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, Nestlé, PepsiCo či McDonald´s.

Druhá kapitola studie shrnuje kroky World Federation of Advertisers směřující k přísnější regulaci reklamy cílené na děti. Kapitola třetí poskytuje ucelený přehled o regulačních a samoregulačních opatřeních v jednotlivých státech EU, jejichž cílem je ochrana dětí před negativními vlivy reklamy na nezdravé potraviny a nápoje.

Restrikci reklamy na tučné, sladké a slané potraviny se věnuje i kapitola následující, přičemž se zamýšlí nad tím, jaká je situace v ČR a zda je zdejší trh na omezení uvedeného typu reklamy připraven.

Další kapitola osvětluje činnost Responsible Advertising and Children Programme (RAC), které celosvětově sdružuje zadavatele reklamy, reklamní agentury a média. RAC usiluje o to, aby reklama reflektovala dětská specifika a byla společensky odpovědná. Tedy zejména, aby nepodrývala autoritu rodičů a aby odpovídala vysokým společenským nárokům na ochranu dětí.

V závěrečné kapitole se studie zaměřuje na odpovědný marketing alkoholických nápojů a vyzdvihuje aktivity výrobců alkoholických nápojů, kteří se pod hlavičkou Responsible Marketing Pact zavázali propagovat alkohol způsobem, který bude minimálně oslovovat děti a mladistvé.

 

Studie Děti, mládež a reklama je zveřejněna zde

 


predchozí
26. 10. 2015

Studie Děti, mládež a reklama

Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace zpracovala na základě zadání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání studii nazvanou Děti, mládež a reklama.
18. 9. 2015

Seminář Mediální výchova v roce 2015

Pozvánka na seminář Mediální výchova v roce 2015, který se uskuteční v rámci 47. Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana v Ostrově dne 14. října 2015 od 10.00 do 15.00 hodin v kinokavárně Domu kultury Ostrov.    
3. 9. 2015

Jsou čeští rodiče prudérní?

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání jako regulátor obsahu televizního a rozhlasového vysílání vyřizuje každoročně stovky diváckých stížností. Obsahová škála toho, na co si diváci stěžují, je opravdu pestrá. Patrně největší podíl podnětů se vztahuje ke zpravodajským a publicistickým obsahům,…
31. 8. 2015

Napodobují děti televizní násilí?

V souvislosti s televizním násilím, které dětští diváci konzumují ve stále větší míře, vyjadřuje řada rodičů obavy, že děti budou takové chování napodobovat. Zda a do jaké míry děti přejímají negativní vzory chování z televizního vysílání, zkoumají dětští psychologové a experti z oblasti…
19. 8. 2015

Ochrana dětského diváka před reklamou na alkohol

Na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se čas od času obracejí diváci, zpravidla rodiče malých dětí, kteří žádají, aby Rada zakázala reklamu na alkoholické nápoje. Diváci se domnívají, že v dnešní době, kdy se čím dál víc nezletilých potýká s alkoholismem, lze vysílání takto zaměřených reklam…
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media