23. 3. 2015

Proč rodičům vadí reklama na Arginmax a Clavin?

Již před více než dvěma lety jsme se na stránkách webu Děti a média zabývali otázkou častých stížností televizních diváků, zejména rodičů, na obchodní sdělení propagující prostředek na podporu erekce, Clavin.

V současnosti opětovně Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dostává řady diváckých podnětů, které poukazují na to, že reklamy a sponzorské vzkazy prezentující doplňky stravy Arginmax a Clavin jsou ohrožující pro děti. Rodiče považují tato obchodní sdělení za nemravná, a to i přesto, že nemají žádný explicitní erotický obsah. Reklamy a sponzorské vzkazy se zpravidla omezují na ztvárnění obnažených žen, které ale intimní části těla zakrývají, náznaky svádění, koketní chování či dovádivé chichotání. Běžné jsou rovněž dvojsmyslné narážky.

K přímé identifikaci účelu produktů dochází pouze prezentací faktu, že přípravky podporují erekci či zvyšují sexuální výkonnost. A právě k výskytu termínů sexuální výkonnost a erekce se vztahuje většina diváckých podnětů. Rodiče pobuřuje, že takové výrazy zaznívají na televizní obrazovce v průběhu dne. Nejvíce je zneklidňuje, pokud jsou dětmi dotazováni, co tato slova znamenají.

Rada opakovaně rodičům vysvětluje, že obchodní sdělení propagující doplňky stravy zákon nezakazuje, ani nijak neomezuje. Doplněk stravy nelze zaměňovat za erotický výrobek. Pokud by reklama nabízela erotické výrobky (například vibrátory), pak by do vysílání mohla být zařazována jen mezi 22. a 6. hodinou.  

Do rozporu se zákonem by se reklama rovněž dostala v případech, kdy by obsahovala explicitní erotické obsahy či dokonce pornografii. K tomu ale nedochází.

Těžiště problému tedy spočívá ve faktu, že někteří rodiče odmítají či neumějí hovořit s dětmi o sexualitě a uvítali by, kdyby televize v denním vysílacím čase nezmiňovala témata, která se sexualitou souvisejí. Takovou míru regulace lze ale stěží požadovat.

Rodičům, kteří čelí podobným potížím, je možné doporučit konzultaci s odborníkem. Nejlépe s dětským psychologem, který může poradit, jak přiměřeně věku dítěte vysvětlit choulostivá témata.

 

Vilma Hušková

 

 

- ZPĚT -
predchozí
21. 4. 2015

Nahota v televizním vysílání I – nahota bez erotiky

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání řeší pravidelně na každém svém zasedání divácké stížnosti rozličného zaměření. Poměrně častým námětem těchto stížností jsou právě námitky diváků vztahující se k zobrazení nahoty a erotiky / sexu ve vysílání. Zpravidla jsou takové stížnosti doprovázeny obavou…
9. 4. 2015

Dámský klub opět pokutován

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila dne 3. března 2015 provozovateli rozhlasové stanice FREKVENCE 1 pokutu ve výši 500 000 Kč za odvysílání pořadu Dámský klub dne 19. května 2014 od 10.00 hodin.
23. 3. 2015

Proč rodičům vadí reklama na Arginmax a Clavin?

Již před více než dvěma lety jsme se na stránkách webu Děti a média zabývali otázkou častých stížností televizních diváků, zejména rodičů, na obchodní sdělení propagující prostředek na podporu erekce, Clavin.
16. 3. 2015

Média dětem II – nakladatelství a vydavatelství Egmont

Na konferenci Forum Media, konané v listopadu 2014, kterou jsme na webu zmiňovali minule, vystoupili zástupci různých mediálních subjektů, jako je Česká televize, Český rozhlas, Disney Channel apod. Rozhodli jsme se všechny tyto subjekty čtenářům webu Děti a média představit.
13. 3. 2015

Sexualizace dětí v upoutávce na reality show Malé královny krásy

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání obdržela několik stížností na pořad Malé královny krásy (v originálním znění Toddlers and Tiaras), reality show ze zákulisí amerických voleb krásy malých holčiček, který byl vysílán od 17.55 hodin na programu Prima love provozovatele vysílání FTV Prima,…
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media